Monday, September 30, 2013

"Berikan Aku Peluang"

Berikan aku peluang,
Untuk berbicara denganmu,
Untuk memahami hatimu,
Untuk menyelami perasaanmu.

Berikan aku peluang,
Untuk menatap matamu,
Untuk melihat ke dalam hatimu,
Untuk mendekati jiwamu.

Berikan aku peluang,
Untuk membuatmu tersenyum,
Untuk menceriakan hari-harimu,
Untuk menyinari kehidupanmu.

Berikan aku peluang,
Untuk meluahkan rasa cintaku,
Untuk meluahkan rasa sayangku,
Untuk meluahkan rasa rinduku.

Saban hari ku berdoa,
Agar dikau membuka pintu hatimu,
Untuk menerima kehadiran diriku.

Kelak nanti.
Akan ku berikan padamu,
Kasih yang tiada taranya,
Sayang yang tiada penghujungnya,
Cinta yang tiada noktahnya,
Hanya untuk dirimu.


Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi
Universiti Putra Malaysia,
30 September 2013
_______________________________________________

Nukilan ini juga ditujukan kepada insan yang ku gelar Tulip.

No comments:

Post a Comment